Vi ste ovdje: Početna :: Destinacije :: Azija :: Turska :: Istanbul :: Putopisi :: Istanbul - grad sa dušom!!!
Istanbul

Istanbul - grad sa dušom!!!

Tisuće svjetala, fascinantan pogled, uzbuđenje, sa minareta se čuje molitva. Dolazim pred hotel na Sultanahmetu, srediste Istambula, stara jezgra......Sa terase svog malog hotela uz doručak koji su nam poslužili sa puno ljubavi i gostoprimstva sa lijeve strane gledam na Plavu džamiju a sa desne na Aja Sofiju. Bospor mi je kao na dlanu.

Nakon doručka idemo u obilazak. U ulici gdje je hotel stoje trgovci tepisima na ulici....pozdravljaju me i pozivaju na čaj, žena na tkalačkom stroju ljubazno mi objašnjava kako se tka tepih od svile....dvije godine je potrebno za jedan svileni tepih srednje veličine. Žena strpljivo umeće nit po nit svile. Zahvaljujem se i nastavljam dalje.

Ljudi na cesti, prolaznici zaustavljaju me i pitaju od kuda sam, svi su ljubazni i nasmiješeni. Svi su mi poželjeli dobrodošlicu. Ulični prodavači prodaju komade očišćene lubenice za osvježenje, orašaste plodove neviđenih vrsta, na svakom koraku cijeđeni sok narandže, voćni šeikovi od pravog voća. Odlazimo na tursku kavu. Poseban miris i okus, pravo osvježenje. Te šalice, način posluživanja i ljubazni konobar učinili su doživljaj kave posebnim i nedoživljenim do tada.

Dolazimo pred Plavu džamiju. Toliko puta smo čuli o njoj a sada smo tu...ispred nje. Prekrasno zdanje od kamena sa 6 minareta. Ulazimo u džamiju, bose sa maramama na glavi. Impozantna građevina, pravog imena Sultanahmetova džamija. To je jedinstvena i najpoznatija džamija u Turskoj. Ispred džamije je velika fontana ...također nazvana po Sultanahmetu. Sjedamo na klupu kako bi uživale u pogledu na tu prekrasnu fontanu.....kapi nam nježno miluju lice sitnim mlazom, do nas sjede ljudi iz cijelog svijeta, mali Turci trčkaraju okolo, pokoja djevojčica tradicionalno obučena u maramu oko glave...sa majkom kojoj vidimo samo prekrasne crne oči.

Nastavljamo dalje, ulazimo u trgovine, privlače nas ljubazni trgovci i šarenilo. Ulazimo u dućan sa suvenirima. Nikada neću zaboraviti iskustvo iz toga dućana. Kako sam zavoljela Istambul na prvi pogled valjda je i prodavač osjetio te vibracije i odlučio me onako na prvi pogled nakon samo par izmjenjenih rečenica postaviti za pult da prodajem njegove stvari. Bio je to pravi show, prijateljicama nisam htjela dati popust dok ne kupe ...još nešto. Bilo je smijeha do suza. Nezaboravno, predivno iskustvo.....nevjerojatno za naše prilike.

Ne mogu da ne spomenem Grand bazar gdje su me vodili u hamam...sada je to kafic....stavljali su me pod klime da se ohladim od vrućine....pomagali da nađem stvari koje trebam kupiti, brisali me vlažnim maramicama i oblačili mi cipele.

Još da vam razbijem tabu o Turskoj.... da li ste plesali u kupaćim kostimima na brodu po Bosporu.... svi u jednom ritmu na poznatu stvar WMSY.... ja jesam sa stotinom ljudi mokra od špricanja sa crijevom vode s kojim nas je osvježavao disko džokej.  Nevjerojatan narod i nevjerojatan grad. Grad sa najvećom dušom. Obećala sam si da ću se vratiti. Istanbule volim te i željela bi te sto prije opet vidjeti.
Iskreno iz dubine srca...